Aktuel inspiration: Brug 2+5 minutter
​for at ændrer energien på din dag

​​Kender du til det, at du inderst inde ønsker en flyvende arbejdsdag, hvor alle lægger energien i at komme i mål?

​Men at energien kan sive væk, måske allerede når du træder ind ad døren om morgenen. ​


Her er to tip til at: 

- undgå at blive drænet for energi. 

​​Og samtidig

- selv skabe mere energi; 

​- og gøre det med vilje :-)


(Læs de to trin nedenfor)

Inspiration​

TRIN 1.
​At vælge: ”Hvordan vil jeg være?”


Tidsforbrug: 2 minutter.
Og med øvelse bliver det noget, der kan gøres på et par enkelte åndedrag.

Hvornår: Det kan med fordel, gøres når du er kommet frem til dit arbejde. Når bilen eller cyklen parkeres, eller du er på vej til fods.


Hvad:
​- Tag et par dybe vejrtrækninger. Mærk måske lige kroppen igennem.

​-​Beslut dig for hvilken stemning eller hvilken værdi du vil arbejde ud fra i dag. F.eks. at være rolig og glad. Eller at øve i, kun at træffe væsentlige beslutninger fra et sted af ro og overblik.


Hvis du kan lide at visualisere: Så er her et ekstra tip.
​Mens du laver vejrtrækningerne, forestil dig, at:
​- Hver gang du ånder ind, så trække du frisk luft ind. Og på hver udblæsning puster du det ud, som du ikke har brug for lige nu. F.eks. en dårlig morgen, eller noget du først skal tage dig af efter arbejde igen, eller andet der kan forstyrre dig.

​​​- Forestil dig en behagelig varm sol på dit ansigt og på hele dig, og måske en rislen af vand i baggrunden.

​​​

Mærk hvordan roen og klarheden opleves inde i dig

- Gå så ind og sig 'Godmorgen' på venlig vis.

​OG hav rummeligheden med dig – især med dig selv.

For vi kan alle komme væk fra vores ønsker.
Blive U-rolige, IKKE-glade, U-tydelige, U-strukturerede, U-rummelige.
Det er helt naturligt.

Men :-) vi kan også altid komme tilbage igen.
Til Roen, Glæden, Tydeligheden, Strukturen, Rummeligheden, Klarheden, Nærværet …

Med kombinationen af, at:
- tillade sig at tie :-)
​- trække vejret i bund, puste ud igen
- og bruge sin vilje til at gentage sit ønske om, at:

’​Jeg (øve mig i at) være .... !’

​ 

TRIN 2.
​”​Hvad vil jeg virkelig gerne gøre?”

Tidsforbrug: 3-5 minutter.

Hvornår: Tag et pit-stop om morgenen, i løbet af dagen eller ugen.

Hvad: Vælg og planlæg hvornår du/den enkelte virkelig kan bruge sin faglighed.

Skab 'indsats-oaser'. .. Tidsrum, måske på en time, måske mere:

- Hvor den eller de, der fordyber sig, kan være uforstyrrede.

Her taler vi ikke om oaser, hvor vi slapper af i hængekøjen. De kan også være gode :-)


Men :-) her har vi fokus på oaser, til at skabe i. En tidslomme, hvor vi virkelig bruger vore spidskompetencer, til glæde for os selv og alle de mennesker vi hjælper.

Vi aftaler: 
​- Hvordan og hvornår er det muligt at lægge disse indsats-oaser.
- Hvordan vi værner om dem. ​​

​​Formentlig er der brug for små afstemmere.
​Sådan at vi kan respektere, når vi hver især har fuldt fokus på denne fordybelses-opgave.
​Og så vidt det overhovedet er muligt lader indsatsen være uforstyrret.

​... På samme måde som vi er vandt til at respektere møder.
​​
​Al sammen med det formål at:
​- vi selv oplever det fantastiske i fagligt flow.
​- og at de mennesker vi hjælpe og samarbejder med, får gavn af spidskompetencerne i vores faglighed.


Resultatet ses af, at:  
Dét vi ønsker - Dét gør vi virkeligt.

BRUG FOR MERE SPECIFIK INSPIRATION?

Du kan få mere inspiration, hvis vi taler sammen om netop din og jeres situation.
​Blot ring eller send en besked.


​​​Du er også velkommen til at signe op her nedenunder til nyhedsbrevet.


​Kontakt 



Tilmeld nyhedsbrev​

fb-f-logo-blue-50    linkedin_in_icon_55px

Syntesa, Valbygårdsvej 64A, 2500 Valby • Tlf.: 2218 3616  •  E-mail: bf.syntesa@gmail.com